Brev:
For tyk og spørgsmål om væske
25. juni 2010
Alder:
6 mdr.
For tyk og spørgsmål om væske
Hej Helen
Jeg har før stillet dig spørgsmål omkring min datters vægt som jeg synes er helt eksploderet. Hun er fra d. 13 december og vejer nu 10,3 kg og er 72 cm. I Livet Bog her på siden ligger hun OVER den øverste røde streg på vægtkurven og hendes BMI nærmer sig den øverste røde streg også. Er det ikke for meget? På én måned har hun taget 1,3 kg på. Jeg er jo bekymret for om at er farligt for hende sådan helbredsmæssigt.
En anden ting er, at efter vi er super godt i gang med 3 skemåltider (2 gange grød og en gang grøntsagsmos m. kød eller fisk noglegange) så nægter hun bare at tage flasken. Hun får allermaks én flaske ca. 150 ml om dagen. Jeg forsøger mange gange i løbet af dagen at give hende vand i sutteflaske og hun får vand af kop til alle sine måltider, hvor jeg tror hun drikker ca. 40-70 ml.
Det går jo også ud over hendes afføring som i forvejen er rigtig hård. Hun får nu 2 x 7,5 ml lactulose om dagen.
Hvordan får jeg hende til at drikke mere vand/mælk?
Kan jeg lave hendes grød tyndere så hun får mere vand derigennem? Jeg laver alt hendes grød selv af quinoa, boghvede, rismel, majs og hirse samt øllebrød.
Hilsen